Grisytterfile med ugnspotatis.

Middagstipset är grisytterfile.

Det går snabbt, enkelt och är gott. Jag brukar köpa hela ytterfilebitar, de färdigt vacumpackade för de är billigast. 

Sen brukar jag ta bort fettkanten, sparar man den blir köttet saftigare men kom ihåg att skära ett snitt i fettkanten så inte skivorna blir som skålar. Skär köttet i skivor och krydda med lite salt och svartpeppar. 
Sen är det bara att steka. När köttet är genomstekt så häller jag i matlagningsgrädde. Då får man även en sås på köpet. 


Samtidigt så har jag någon ugnspotatis med grönsaker i ugnen. 
Till kött så älskar jag att ha gelé till. Tycker det är sååå himla smaskigt. Nu har jag fått aroniagele av Aina, jättegod!

Lycka till!

// Ida


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild

systrarna Aina & Ida

Vi är ett syskonpar som delar på denna blogg. Vi bor på Åland och står varandra nära.




RSS 2.0