Mango och physalis sorbet

Tänka sig att denna sorbet/glass blev så god att till och med jag gillar den som aldrig tyckt om mango.

Huvudingredienserna är nämligen mango och physalis bäret och det blev en slående kombination, trodde aldrig det skulle bli så gott tillsammans.





Jag har inget exakt recept men man kan blanda ihop efter önskemål.

Du behöver:
ca 400 g Fryst mango
2 dl mjölk, vatten eller vilken vätska du vill ha
physalis 1 ask

Gör så här:
- Mixa tillsammans vätskan (jag använde havremjölk med smak av vanilj)
- Mixa sedan ner mangon, är den för hård kan man tina den lite, det kommer va svårt att mixa med bara att kämpa på.
- Ta bort physalis frukten från "skälken" och tvätta noga. Sätt ner i glassen och mixa.

Blir den får lös eller för omöjlig att mixa så tillsätt mera vätska, sätt sedan in i frysen och låt stelna en aning innan du mummsar i dig glassen.

Gott med hallon och physalis till.



Jag gillade receptet även fast jag inte gillar mango, ska börja överväga att använda mango fler gånger!

Ha ern bra torsdag kväll


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild

systrarna Aina & Ida

Vi är ett syskonpar som delar på denna blogg. Vi bor på Åland och står varandra nära.




RSS 2.0