Ostkakans dag

Idag fyller min bror 30 år, grattis på han.
Idag har jag jobbat. 
Idag är det även ostkakans dag och veckans utmaning, det var verkligen en utmaning. 



Även fast jag höll på i 5 timmar så gjorde jag annat nyttigt med undertiden den skulle skilja sig och så.

Att göra ostkaka är tidskrävande, ibte så svårt men knepigt och det är känsligt med varmt eller kallt. 

Hur som helst. 
Vet egentligen inte hur en ostkaka ska smaka. Men min smakar nästan mandelmassa, eftersom jag inte hade någon bottermandel hemma blev de bittermandelolja och fick i lite för mycket. 
Men men, nöjd med kvällens insats! 

Jag googlade fram ett recept. Så ni får tyvärr göra det med. Kanske lägger upp receptet här senare. 
De visar sig. 

Än är inte dagen slut, ska städa lite i mitt rum nu, typ bädda och så. 

Ha en bra kväll!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild

systrarna Aina & Ida

Vi är ett syskonpar som delar på denna blogg. Vi bor på Åland och står varandra nära.




RSS 2.0